TræningTræningsøvelser

Nedenfor ser du kvindens anden øvelse i det første træningsprogram. Det er en øvelse, hvor du træner lår og baller. Dernæst giver den også sved på panden. Vælg højde på kassen udfra din form.

Kvindens formål var at forbedre mavens udseende. Dog laver jeg aldrig kun programmer som træner en specifik muskelgruppe. Du er nød til at udføre et helhedsorienteret program, hvor du tilgode ser hele kroppens styrke. Ikke dermed sagt, at man ikke kan have fokuspunkter og det har kvinden her også haft. Men programmet starter med træning af benene. Dernæst ryggen og derfra er vi gået over i træning af maven og stabilitet.

Og netop stabilitet er også med, når du træner benene som kvinden gjorde med øvelsen i går og med øvelsen i dag. På den måde ser man ikke isoleret på det, når man udfører øvelser, hvor hele kroppen er involveret. Det er kun, når du ligger på gulvet, at det stabiliserende system er slukket. Der er kroppen nemlig ikke bange for at “falde”.

Øvelse 2:

Sådan gør du: Stå på en stabil kasse. Sæt et ben tilbage, og hold din kropsvægt på det forreste ben. Pust ud på vejen ned. Ret dig helt op, når du står på kassen. Læg vægten på hælen, når du presser dig op. Undgå at presse knæene ud over tæerne på den fod, der står på kassen.

• Antal sæt og repetitioner: 2 x 20, hvor du skifter mellem højre og venstre ben.

• Tempo: Ned på 3 sekunder og op på 2 sekunder.

Lotte Arndal0063

Lotte Arndal0069

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment