Spurt for pokker og spar tid

Af d. 12. februar 2012

Hvordan når man at træne, når man har en super travl hverdag, og gerne vil bruge tid sammen med dem man holder af, når man har fri? SVAR: Man løber så hurtigt, at de ikke opdager man har været væk i 20 minutter:)))

Har hyggedag med familien. Børnene sidder i pyjamas og ser film. Kæresten i lænestolen med dagens avis. Efter morgenmaden taler vi om, at vi skal få klædt om og komme i gang med dagen. Dog også hyggeligt, at gå rundt i pyjamas en hel formiddag, når det er søndag.

Tænker ved mig selv. Jeg snupper lige en hurtig løbetur inden jeg tager et bad.

Løber let de første 5 minutter for at få kroppen varm. Derefter spurter jeg så hurtigt jeg kan med maksimal muskelkraft. Helt oppe på forfoden og trækker godt med armene. Sætter mig forskellige mål. Frem til næste kryds. Hen til den bænk etc. Ligeså snart jeg har genvundet pusten, sætter jeg mig et nyt mål. Sådan bliver jeg ved i 15 minutter og ender foran hoveddøren med tungen ud af halsen.

Springer ind under bruseren, og er den første i familien, der står omklædt. Fantastisk. Fik trænet med maksimal effekt for plus, musklerne (læs: man får ømme baller af at spurte), energi og humør. Og alt dette på kun 20 minutter, uden at jeg var savnet der hjemme.

Gør det samme, når jeg kun har 10 minutter. Mit råd er ganske enkelt. Træn kort og intensivt med øget effekt og spar tid!

 

 

 

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.