Body Boot CampKostTræning

faktisk, efter at vi har afsluttet vores træning, hvis vi vel og mærke træner med høj intensitet. Hvad din efterforbrænding ligger på, kommer an på din aktivitet, din vægt samt hvor længe du er aktiv. Dette afgør nemlig, hvor mange kalorier du har forbrændt. Jo mere du har forbrændt under træning, desto højere er din efterforbrænding.

Ved et studie lavet af Knab AM et.al., skulle 10 drenge cykle relativt hårdt i 47 min. Deltagerne brugte her 73% af deres V02max, altså deres max iltoptag. På en periode på over 14 timer viste dette, at deres efterforbrænding lå på 37% procent af de kalorier, de havde forbrændt under træningen.

Lad os tage nogle eksempler:
En kvinde på 60 kg som laver hård styrketræning, forbrænder omtrent 360 kcal på en 1 time, hvortil hendes efterforbrænding ville være 133 kcal.
For en kvinde på 70 kg ville efterforbrændingen være 155 kcal.
For en kvinde på 80 kg ville efterforbrændingen være 177 kcal.

En mand på 80 kg forbrænder 480 kcal på en 1 time, hvilket vil medføre en efterforbrænding på 177 kcal.
For en mand på 90 kilo ville efterforbrændingen være 199 kcal.
For en mand på 100 kilo ville efterforbrændingen være 222 kcal.

Kilde: Knab AM et.al., Shanely RA, Corbin KD, Jin F, Sha W, Nieman DC.
Med Sci Sports Exerc. 2011 Sep;43(9):1643-8 A 45-minute vigorous exercise bout increases metabolic rate for 14 hours.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment