CoachingKostTræning

Har lige frydet mig på den gode faglige måde:-)

Har netop lavet fedtmåling på en af mine gode medlemmer, som er kommet til mig gennem årene. Han har kørt et 12 ugers forløb. Hans fedtprocent ved start var 21,8 procent. I dag efter 12 uger 13,4 procent. Det svarer til at fedtprocenten er reduceret med hele 38,5 procent.

Dette eksempel er interessant fordi han i de 12 uger (desværre) har haft dårlig ryg, og primært har trænet et fysioterapeutisk træningsprogram uden høj intensitet. Og han har slet ikke lavet noget konditionstræning udover almindelig gang. Som han selv gav udtryk for i dag, så måtte han give mig ret i, at man træner sig stærk og spiser sig slank. I de sidste 12 uger har han formået at lave en rigtig god kostændring. Hvor han tidligere plejer at lave meget konditionstræning pga. et for stort indtag af mad.

Konklusion: Hvis du ønsker at tabe dig og reducere din fedtprocent, er det afgørende at du som udgangspunkt arbejder med din kost. Din træning er en katalysator, men hvorfor skulle løbe flere gange om ugen (som manden her plejer) udelukkende fordi du har indtaget for meget mad.
Konditionstræning er for at forbedre din kondition. Ikke for at tabe dig det du har spist for meget. Det svarer til at du er nød til at arbejde over, fordi du bruger for mange penge:-)

1 kommentar

  1. Virkelig et godt indlæg (som så mange af de andre, selvfølgelig)! Det er en fornøjelse at læse din blog. Selvom det jo dybest set er ren logik og sund fornuft du formidler, er det godt at blive mindet om hvor simpelt tingene kan gøres.Og at du ved hvad du taler om. Og at det virker.

    Hvis jeg må komme med et forslag til flere indlæg i samme “genre” som dette; dvs råd om kost, træning mv når man løber ind i en skade, så konditionstræning (læs:løb) flere gange om ugen ikke er muligt, og man ikke ønsker at øge sin fedtprocent eller øge sin vægt .
    Tak fordi du skriver 🙂

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment