KostTallerkenmodel
Ost er en glimrende kilde til protein og du kan nemt øge dit samlet indtag af protein ved at spise en skive ost her og der. Dernæst kan lidt ost give måltidet smag og øget mæthed som jeg netop har gjort her i min omelet.
Nedestående ses indholdet af protein i en skive ost:
Ost 45+ – 5g
Ost 30+ – 5,7g
Ost 20+ – 6g
Mozzarella 1 stk. 125g 23g protein – og et stk. på 20g 3,6 gram.

2 kommentarer

  1. Kære Lotte!

    Sikke dejligt med en anbefaling på at spise ost! Især i disse både laktose og kulhydrat forskrækkede tider! Elsker din tilgang til mad og labber alle dine råd og indlæg i mig!

    Jeg ville høre om dit forhold til de dersens lovpriste MK olier og juicer (som adskillige bloggere og kvinder lovpriser)? Har du erfaring med dem og kan de bruges i stedet for fx levertran/fiskeolie?

    Kh
    Kirstine

  2. Kære Kirstine,

    Tak for din dejlige hilsen – det varmer!!!

    Jeg anbefaler ikke juice eller andre olier end fiskeolien. De vegetabilske olier har ikke den samme mængde af omega-3 som en god kvalitet fiskeolie har.

    Jeg er stor fortaler for at vi spiser og tygger vores mad i stedet for at sætte det i en blender.

    Sender lige nogle indlæg ud om det:))

    Kærlig hilsen

    Lotte Arndal

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment