Kost

Nyt i indbakken fra morgenstunden:)) Sidder i mit køkken og hører nyheder. Og der henvises til en undersøgelse, der skyder flere myter ned. Der henvises til undersøgelsen på DR’s hjemmeside.

Og tak for det.

Nedenfor ser du et udpluk af deres pointer.

“Myte: Det er vigtigt, at man sætter sig realistiske mål for vægttab, for ellers er der en større risiko for, at man giver op.

Fakta: Forkert. Flere studier dokumenterer, at folk klarer sig bedre, når de sætter sig mere ambitiøse mål.

Myte: Det er bedre at slanke sig langsomt, fordi man oftere tager på igen efter hurtige vægttab

Fakta: Forkert. Folk, der taber sig hurtigt, vejer ofte mindre – også flere år efter.

Regelmæssig motion viste sig også at understøtte vægttab, men kun når man forbrænder mere, end man indtager, hvilket kræver at man samtidig fokuserer på, hvad man spiser.

Flere kommenterer resultaterne med mine boot campere, når mange opnår et stort vægttab på de 12 uger. “Er det da sundt”, siger mange. Ja det er det!

Vi skal træne os til et vægttab. NEJ. Det altafgørende er at foretage en kostændring, hvor der samtidig trænes. Og hvor træning ikke er  en kompensation for det man spiser for meget. At morgen løbeturen ikke er for at forbrænde det man spiste for meget til aftensmad i går.

Forskningsresultaterne publiceres i dag i New England Journal of Medicine.

GOD DAG:))))))

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment