KostOpskrifterTallerkenmodel

Elsker omelet om morgenen. En ting er at det smager fremragende. Det mætter, og proteinerne gør du bliver mæt helt frem til frokost.

Har udviklet en opskrift, som utrolig mange af mine boot camp deltagere tager til sig, og som også børn er rigtig glad for.

Omelet med banan. Moser en banan. Vender det med æg, og steger det på panden i økologisk smør. Rigtig lækker og forfriskende er det, med frisk skåret frugt ovenpå. Her til morgen har jeg brugt ananas og bær.

Som jeg har skrevet før her på bloggen finder mange til at begynde med, kombinationen af protein og frugt meget mærkelig. Men det smager fantatisk og efterlader en rigtig god fornemmelse i maven.

2 kommentarer

  1. Kære Lotte. Jeg er meget fristet af din omelet til morgenmad, men jeg har et spørgsmål vedrørende kolesterol og forhøjet kolesteroltal. Jeg har flere stedet læst, at anbefalingerne vedr. æg typisk lyder på maks fire æggeblommer ugentlig, og da jeg i forvejen har et kolesteroltal, der ligger i den høje ende, er jeg bekymret for om det vil være sundt for mig dagligt at spise en omelet bestående af to æg? Tak for et inspirerende blog. Venlig hilsen Astrid.

  2. Kære Astrid. Vil anbefale, at du laver omeletten to gange om ugen med de to æg, og at du de andre dage spiser noget andet. I forhold til at få proteiner om morgenen, kan det være laks, kylling, pølser. Og evt. koldt kød fra dagen før. Kærlige hilsner

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment