Makrel i tomat

Af d. 17. januar 2013

Det kan godt være lidt besværligt at få spist al den fisk, som man bliver anbefalet, når hverdagen er travl og idéerne ikke altid lige er der til, at gøre fiskeretterne spændende. Derfor synes jeg, at det er helt okay, at snuppe en skive rugbrød med makrel i tomat et par gange om ugen. Selvom der er tale om konservesmad, er det faktisk af ret høj kvalitet. Samtidig med at du få masser af protein, får du også en god portion af de eftertragtede Omega-3 fedtsyrer. Tomatsovsen bidrager med et stof, der hedder lycopen. Lycopen kan være med til at styrke dit immunforsvar samtidig med, at det kan være med til at mindske eventuel træningsømhed dagen derpå.

 

Hvis du spiser en skive rugbrød med 80 gram makrel i tomat får du: 15 gram protein (20 E%), 13 gram fedt (40 E%), 29 gram kulhydrat (40E%) og 5 gram kostfibre.  Det svarer til 280 kcal.

 

Jeg vil anbefale, at du spiser nogle flere grøntsager til for mæthedens og vitamin-variationens skyld. Gerne nogle gode grove grøntsager. Her om vinteren vrimler det med lækre rodfrugter i butikkerne. Og de smager helt fantastisk sammen med fisk.

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.