Jeg konditionstræner 6 dage om ugen for tabe mig, men synes ikke det giver nok?

Af d. 12. oktober 2012
Mit bedste råd, hvis du gerne vil af med noget kropsfedt er, at undlade konditionstræning med moderat intensitet (fx crosstrainer eller steptimer) og skift det ud med 3-4 gange ugentlig styrketræning af de store muskelgrupper (ben, balder, bryst, kerne, ryg) med indlagte konditionsrettede intervaltræningspas undervejs.
Det kunne fx være:
  • 2 styrkeøvelser med 3 sæt a’ 12 gentagelser (30 sekunders pause mellem hvert sæt)
  • 2 minutters løb for fuld knald (gerne op ad bakke)
  • Gentagelse af ovenstående 2-3 gange
De tunge løft vil øge din muskelmasse og dermed øge forbrændingen døgnet rundt. Konditionsintervallerne vil øge produktionen af fedtforbrændende enzymer og dermed også øge fedtforbrændingen døgnet rundt. Konditionstræning ved lavere intensitet har slet ikke samme effekt!
Træningen er én ting, men kosten er absolut alt afgørende. Lad din kost bestå af kød, fisk, fjerkræ, grøntsager og måske lidt rugbrød. Så skal du nok tabe dig.

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.