Hvordan har din krop det? Og hvad er effekten af din kost og træning?

Af d. 16. maj 2012

Her en interessant resonering af egen egne kost- og træningsvaner.

Gennemfører en omfattende test af hver enkelt af mine elever. Dette for at klarlægge, hvor godt/dårligt kroppen har det. Jeg ønsker at få indblik i kroppens samlede stressniveau, blodsukker stabilitet, fordøjelse etc. I forbindelse med testen beder jeg personen selv forholde sig til konklusionen, og de mulige årsager der er til, at de tester højt. Her en rigtig fin udledning, som er meget typisk for en almindelig kvinde.

  • Jeg så altid tv eller brugte min MAC mens jeg spiste, så ro var der ikke ligefrem.
  • Spiste altid meget hurtigt, uden at give mit måltid særlig meget opmærksomhed. Drak af og til lightsodavand, men ikke dagligt. Har altid forsøgt at undgå for meget fedt i min mad, men spiste gerne laks, avocado og nødder.
  • Trak slet ikke vejret rigtigt.
  • Trænede nærmest dagligt, uden noget mærkbart resultat.
  • Vejrtrækning ikke god.
  • Tror jeg spiste alt for ensformigt, undlod ind imellem aftensmad.
  • Alt for få grøntsager , især om aftenen.
  • Alt for meget brød.
  • Min fordøjelse var ganske elendig. Havde konstant ondt i maven, oppustet og nærmest svimmel af og til.
  • Dette hænger igen sammen med min dårlige fordøjelse. Og indtagelse af mad, som min krop reelt set ikke kunne tåle.

Samlet set:

Kan sagtens se den røde tråd i min ”gamle” livsstil.

Jeg spiste de forkerte madvarer, trænede for meget og forkert. De manglende resultater havde en selvforstærkende effekt. Jeg pressede mig selv endnu mere, lyttede slet ikke til min krop. Resultatet var, at jeg oftest var træt, smådeprimeret og havde mavesmerter dagligt.

 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.