CoachingInformationTræning

Den her artikel henviser til en lille undersøgelse. I mit arbejde måler jeg næsten alle mine kunder med en døgnrytme måler, der giver præcise værdier på, hvormeget du sover, sidder ned og bevæger dig.

Næsten alle bliver overrasket over, hvor inaktive de er. For den oplevelse de har er, at de har en meget travl hverdag. Det ved jeg de har, men det er ikke en travl “fysisk” hverdag, men en travl “mental” hverdag. Hovedet har travtl med et hav af gøremål og deadlines. Men kroppen er reelt meget lidt i gang.

Har du et stillesiddende arbejde kræver det, at du bevæger dig, når du har fri. En god løsning kan være du cykler eller går på arbejde, hvis det er muligt. Ellers må du dyrke motion efter arbejde.

Læs artiklen her

2 Comments

  1. Groft sagt, hvad er så optimalt i hht. til fordeling af stillesiddende timer, sovende timer og timer tilbragt i bevægelse?

    Jeg synes tit det er svært når der bliver sagt fx at danskerne sidder ned 60% af dagen – jamen er det så 12 timer, eller er det fx 8 timer, ud af 16 vågne timer?
    Jeg har meget svært ved at gennemskue, hvad der menes at være for lidt og hvad der menes at være optimalt? Hvis man “bare” sidder ned en halv time til til tre hovedmåltider og et mellemmåltid, to timer på kontor på jobbet, og 2,5 time om aftenen og ser en film er det jo allerede nær 7 timer – er det virkelig så slemt?
    Og er der noget der er værd at sigte efter monstro.. ja gad vide 😉

  2. Rigtig godt spørgsmål. Så godt at jeg vælger at svare i et nyt blogindlæg, så alle andre kan få brug af svaret:))

    KH Lotte

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment