TræningTræningsøvelser

Denne her øvelse indgik i det program jeg udarbejdede til kvinden på billede – og som forandrede mavens udseende markant på 12 uger. Horse stance øvelser i alle varianter er super til, at arbejde med stabilitet – specielt på begynder og let øvet niveau. Core training hvor du sikre dig optimalt kontrol.

Formål: Træner maven og bækkenbunden.

Sådan gør du: Stil dig på alle fire. Placer hænderne under skuldrene og knæene under hoften. Albuerne er let bøjet, og ryggen vandret. Albuerne peger bagud, og nakken er afslappet. Knib og aktiver maven, og løft et ben og en arm diagonalt op til vandret. Hold denne position i 10 sekunder. Skift mellem diagonalerne. Aktiver bækkenbunden og maven mellem hvert skift. Undgå at svaje i ryggen eller lægge vægten ud til siden. Forestil dig, at du har en bog liggende på din lænd, og at du skal løfte arm og ben diagonalt, uden at bogen falder af. Du kan med fordel udføre øvelsen med siden til et spejl, så du sikrer dig, at din ryg er vandret.

• Antal sæt og repetitioner: 2 x 6 a 10 sekunder, hvor du holder arm og ben statisk i luften. • Tempo: Hold den statisk i 10 sekunder.

Lotte Arndal0121

Lotte Arndal0125

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment