Her et godt søndagsfif til dig

Af Lotte Arndal d. 22. august 2021

Har du nogensinde hørt om walking meditation? Noget jeg lærte, da jeg læste træning i USA. Du kender meditation, hvor du sidder med lukkede øjne – finder ro og fokuser på åndedrættet – der findes flere forskellige metoder. 

Walking meditation er et rigtig godt alternativ til den metode. Det er en mere dynamisk måde at træne åndedrættet og arbejde med krop og bevidsthed på. Jeg har god succes med at få folk til at indarbejde walking meditation i deres hverdag – hvor det ikke tidligere er lykkes dem at meditere, da de ikke kan lide den klassiske form, hvor du sidder stille med lukkede øjne. Det gode ved walking meditation er at det kan bruges – indøves generelt når du går. Du har derfor mulighed for at arbejde med din kropsbevidsthed og at skabe ro flere gange på en dag. Reelt hver gang du rejser dig op og går. Eller som jeg netop har gjort. Arbejdet med mit åndedræt mens jeg har gået alene i den skønneste natur. Så føles det endnu bedre. Men walking meditation kan også hjælpe dig i en travl hverdag med at bevare roen i din krop og dermed holde dit stressniveau nede. 

I dag har jeg gået i et almindeligt tempo og fundet en rytme der hed – træk vejret ind på 4 skridt og ud på 4 skridt. Holdte samme tempo og sænkede gradvis rytmen i åndedrættet. Dvs. øgede åndedrættet til at følge 6 skridt, 8 skridt, 10 skridt og endte med at kunne gå i et almindeligt tempo – afslappet i kroppen og trække vejret ekstremt roligt – så roligt at jeg gjorde det henover 12 skidt ind og ud..

Dette er blot en metode. Du kan også gå på utube og se andre forslag til, hvordan du har arbejde med krop og bevidshed – åndedrættet under bevægelse. God søndag til dig i det gode vejr.

#bootcamp #breath #abobyinbalance 

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.