TræningTræningsøvelser

Som jeg skrev, da jeg sendte den sidste rygøvelse ud, så betyder folks ønske om at tone en specifik del af deres krop ikke, at andre dele af kroppen undlades. Vi har i kvindens program naturligvis haft stort fokus på, at styrke mave, men der har også været fokus på styrkelse af lænden og bevægelighed. Øvelsen her er specielt god til det.

Formål: Træner primært baglår, baller og lænd. Brug også denne øvelse med henblik på at gøre ryggen mere smidig.

Sådan gør du: Vælg en boldstørrelse på 55 eller 65 cm, alt efter din højde. Når du udfører øvelsen, skal du ligge vandret, dvs. undgå, at du ligger med overkroppen under vandret. Hvil på dine skulderblade, og slap af i nakken. Knæene skal være bøjet i en 90-graders vinkel. Pust ud, og læg ryggen ind mod bolden. Forestil dig, at du lægger halebenet og rygsøjlen ind mod bolden, og fokuser på at bøje i hofteleddet.

Vægt: Arbejd med din egen kropsvægt. Hvis du vælger at bruge denne øvelse, når du er blevet mere øvet, kan du med fordel tilføje vægt i form af en vægtstang eller en skive på hoften. Det vil øge effekten på dine baller. • Antal sæt og repetitioner: 2 x 10-15 • Tempo: 3 sekunder op, 3 sekunder hold, 3 sekunder ned.

Lotte Arndal0142

Lotte Arndal0146

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment