TræningTræningsøvelser

Bækkenløft kan udføres i forskellige varianter. På billede her ser du den variant som har indgået i kvindens begynder program. Kan anbefales til alle begyndere.

BÆKKENLØFT

Formål: Træner baglår, baller og lænd.

Sådan gør du: Læg dig på ryggen med fødderne på en lille, hård bold. Armene ud til siden. Benene i en 90-graders vinkel. Løft hoften helt op. Stop, før du rammer gulvet, og løft op igen.

• Antal sæt og repetitioner: 2 x 15-20

• Tempo: Op på 2 sekunder og ned på 3 sekunder.

bækken

2 Comments

  1. Hej Lotte, jeg er simpelthen så glad for din bog om styrketræning for kvinder. Min mand er også blevet nysgerrig på programmerne, vill han kunne bruge de samme?

  2. Kære Sofie,

    Tak for din kommentar – den varmer!!!!

    Det kan han sagtens. Jeg bruger nøjagtig samme skabelon til mine mandelige kunder. Det der er forskellen er træningen af overkroppen. Det vil jeg evt. tilføje/udbytte nogle af øvelserne med træningen af brystmusklen og armene med større vægte, som de fleste mænd godt kan lide og har som fokus område:))

    Kærlig hilsen og god søndag.

    Lotte

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment