InformationTallerkenmodel

Min holdning er at der skal mere fokus på bevægelse. Det er rigtig godt at have fokus på sin kost, men bevægelse er mindst, hvis ikke vigtigere end kosten, når vi taler sundhed.

Peter Lund Madsen og jeg har foretaget næsten 500 målinger af mine kunders aktivitetsniveau. Alle data er ved at blive analyseret. Dog kender vi næsten allerede konklusionen. Netop at de fleste bevæger sig alt alt for lidt i en hverdag med stillesiddende arbejde og bilkørsel.

Læs artiklen her

4 kommentarer

  1. Kære Lotte, tillykke med din nye bog. Jeg bor i USA, så har endnu ikke haft den mellem hænderne.
    Skriver, da jeg blev mor for den første gang for 14 dage siden og inspireret af Mette Marie (Twinpeaks) allerede går og tænker på hvordan jeg skal begynde at træne,når jeg må det igen.
    Kan allerede mærke jeg skal have trænet min ryg, skuldre og mave for at kunne holde til at bære rundt på min fine søn. Her kommer jeg i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, da jeg har hørt en del om at man efter en graviditet feks skal passe på hvilke maveøvelser man laver. Håber du har nogle råd at dele ud af 🙂
    Overvejer kraftigt at få en personlig træner når tiden er til det, så kroppen kan komme tilbage i forhåbentlig bedre form end før graviditet.
    Endnu engang tillykke med bogen.
    Venligst Mette

  2. Kære Mette,

    Tak for din besked og stort tillykke med din søn. Det er jo det absolut bedste i livet at blive Mor:))

    Det er fuldstændig rigtigt, at maven skal trænes på en bestemt måde, når du har født. Der er ganske enkelt nogle øvelser som optimere din styrke og ikke mindst gør din mave flottere end andre.

    Det afgørende er IKKE at lave øvelser som er for svære, hvormed at du kommer til at presse maven ud.

    På en forsimplet kan man sige det på den måde, at du skal træne de “indre” muskler. Dvs. en muskel der hedder transversus. Og herunder din bækkenbund.

    Den helt store fejl ligger i at lave “gode øvelser”, men som er for hårde.

    Dernæst vil alm. maverulninger ikke gøre dig godt.

    Hvis du har brug for et konkret program kan jeg udvikle det. Et du kan lave hjemme på gulvet.

    Kærlig hilsen og god weekend.

    Lotte

  3. Hej Lotte
    Mange tak for dit svar og undskyld mit sene svar.
    Det lyder super med et evt. hjemmeprogram. Er det muligt via mail nu jeg bor langt væk og hvad vil det koste?
    Hvis det er, er jeg interesseret i et program for mave og ryg. Har en lidt dårlig holdning, der desværre har resulteret i en lille “tante-pukkel” lige hvor hals bliver til ryg (hvis det giver mening).
    Kærlig hilsen
    Mette

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment