Kostvejledning - Online forløb

Resultatskabende og ufanatisk kostvejledning

Er du træt af den evige slankekur eller at tabe dig og tage det hele på igen? 

Vil du i gang med en sund livsstil, men ved du ikke, hvordan du skal gibe det an? 

Med min online kostvejledning får du et resultatskabende og ufanatisk kostkoncept. Vejledningen vil give dig nye og vedvarende vaner og én gang for hjælpe dig mod målet om en sund og slank krop.

Kognitiv kostvejledning 

Dette onlineforløb er ikke en idé om hvad du kan og må spise på uge, måned eller årsbasis. Det er et personligt og skræddersyet vejledningsforløb. Forløbet bygger på videnskab og kommer hele vejen rundt for at få dig i mål. 

Forløbet handler til dels om kostomlægning, hvor der fokuseres på at finde balancen i at spise helt almindelig sund med i de rigtige mængder ud fra hvor meget eller lidt, du bevæger dig i hverdagen. Derudover indeholder forløbet også træningsvejledning, da det at bevæge sig hver dag er fundamentet i en sund livsstil.

Forløbet indeholder

  • Daglig og personlig feedback på kostindtag per sms

  • Ugentlig feedback på logbog over aktivitet/bevægelse

  • Statusrapportering hver 4. uge for løbende at kunne optimere din proces

  • Løbende svar på alle de spørgsmål, du måtte have undervejs
  • I 1. modul får du to videoer af en times varighed

  • I 2. modul får du en video af en times varighed

  • I 3. modul får du en video af 50 minutters varighed, samt 3 lydfiler. Lydfilerne tager udgangspunkt i spørgsmål og udfordringer, jeg ved gør en forskel. Her er psykolog Sisse Find Nielsen med for at give dig konkrete værktøjer.

Hele forløbet af delt op i 3 moduler af 4 uger. Det samlede forløb er altså på 12 uger. Jeg vil senere komme ind på hvorfor netop 12 uger er den optimale længde for et livsstilsændrende forløb. Modulerne kan købes hver for sig, men du kan med fordel købe den samlede pakke af alle tre moduler og opnå en rabat.

Hvordan forløber denne kostvejledning?

Hver dag sender du billeder af alt, hvad du spiser. Jeg guider og motiverer dig igennem fødselsdage, restaurantbesøg og andre udfordrende situationer. På denne måde taber du dig ikke kun, men du lærer samtidigt at finde balancen i maden og hverdagen uden at du er nødsaget til at sige nej til mad eller samvær med andre.   

Udover kostvejledningen skal du også ugentligt udfylde en logbog med dagens skridt, cykling og den sport eller træning, du laver i hverdagen. Jeg motiverer dig og holder øje med, at du bevæger dig dagligt samt dyrker sport et par gange om ugen. Dette indgår også i min feedback og evaluering af din proces. Se eventuelt også vores online træningsprogram. 

Resultaterne viser, at du ved at følge mine anvisninger kan tabe dig ½ – 1 kg om ugen – alt efter hvor meget du har at tabe.

Derfor er forløbet 12 uger

For mange år siden var jeg til et seminar i USA. Her forklarede en psykolog hvordan man bedst får folk til at ændre vaner. Her viste det sig, at hvis en person kommer ind til en vejleder én gang og får en præcis handlingsplan for en livsstilsændring. Så lykkes det kun for 5% at ændre deres vaner på egen hånd. Hvis personen derimod kom ind til den samme vejleder én gang om ugen i 12 uger, så var succesraten hele 82%

Det gør altså en betydelig forskel, når der vedvarende er en vejleder i den anden ende, som følger op og giver gode råd. Det handler ikke kun om den indledende information. 

Kom godt fra start med enkle kostprincipper, som er lette at implementere i en hvilken som helst slags hverdag.