lotte-arndal-gravid-træning

Gravid træning hjemmefra

Er du gravid og ønsker du at komme i gang med gravid træning hjemmefra? Jeg har udviklet et skræddersyet onlineprogram for gravide. Programmet er både for dig, som er vant til at træne og gerne vil tilpasse træningen til din gravide krop og for nybegyndere, som vil i gang med træning på en sikker og effektiv måde.    

Med to af Danmarks førende overlæger i ryggen guider jeg dig sikkert igennem træning som gravid. De mest optimale øvelser for din gravide krop vil hjælpe dig til en sund graviditet. 

Programmet vil reducere risikoen for graviditetsgener såsom væske, ømheder, træthed og krampe i benene samt graviditetssukkersyge og svangerskabsforgiftning. Samtidigt vil programmet styrke dine muskler, så du minimerer risikoen for bækkenløsning, ondt i ryggen og øge sandsynligheden for en nemmere fødsel.

Gravid træningsprogram

Vil du gerne slippe for at tage for meget på og have en stærk mor-krop med energi og overskud til at tage dig af den lille ny? 

Onlineprogrammet består af fire dele, som du nemt kan passe ind i din hverdag og udføre efter behov og overskud.

Programmet indeholder:

  • Introduktionsvideo på 22 minutter til, hvordan du opnår en sund graviditet med faglige forklaringer på, hvordan du træner mave og bækkenbunden bedst muligt. Og ikke mindst introduktion til din nye bedste ven – åndedrættet.
  • Et grundprogram på 22 minutter for bækkenbund, mave og åndedræt. Programmet er mildt og effektivt. Det er afspændende og sikrer dig samtidig god kontakt og kontrol over bækkenbunden og mavemusklerne. Dette kommer dig til stor gavn under fødslen og den senere genoptræning.
  • Et afspændende program, som indeholder udstrækningsøvelser, der er særligt udvalgte til den gravide krop. Min egen erfaring er, at jo længere hen i graviditeten, vi kommer, og jo mere kroppen vokser – jo større behov er der for at afspænde og strække ud.
  • Et styrkende program på 51 minutter, der sætter fokus på mave, ryg, lår og baller. Hele kroppen arbejdes igennem med fokus på åndedræt, bækkenbund og mave. Vi styrker musklerne omkring bækkenet og holder gang i ballerne, så de ikke mister deres form. 

Jeg anbefaler, at du laver det styrkende program 2-3 gange om ugen. Styrkeprogrammet bør spredes ud på ugen og må aldrig udføres to dage i træk. Programmet for bækkenbund og mave kan du dog lave hver dag, så du opnår kontrol og styrke i bækkenbund og mave. Udstrækningsøvelserne laver du efter behov – gerne hver dag.

Sikker gravid træning

Programmet bygger på et solidt videnskabeligt fundament og er anbefalet af Danmarks dygtigste fødselslæge, Charlotte Wilken Jensen, og professor Bente Klarlund Pedersen, som er Danmarks dygtigste læge indenfor graviditet og motion. 

Ved at klikke dig videre, vil du også kunne få Charlotte og Bentes fyldestgørende svar på hyppige spørgsmål indenfor træning og graviditet. Eksempler på disse spørgsmål er; hvad får jeg ud af at træne under graviditet?, Er det sværere at føde, hvis musklerne er for stramme? og hvorfor hæver min krop?

Programmet vil halvere din genoptræningstid af bækkenbund og maven efter fødsel. Se dog også mit hjemmetræningsprogram til efterfødselstræning.  

Programmet for gravid træning kan udføres hjemme på dit eget stuegulv, men kan også let tages med på ferie. Som din online personlige træner på sidelinjen, guider jeg dig til et venskab med din krop, der er under forandring. Dette vil give dig en bedre og mere positiv kropsopfattelse både under og efter din graviditet.