Mikkel Christiansen

For mig handlede forløbet om langt mere end vægttab. For mig handlede Boot Campen om at ændre kost- og træningsvaner, så de blev langtidsholdbare.

Det var fedt! Både at tabe en masse af det overskydende og at opleve transformationen med gradvist at få opbygget både mere styrke og udholdenhed. Og så det bedre humør og langt mere energi og overskud i hverdagen.

For mig handlede forløbet om langt mere end vægttab. For mig handlede Boot Campen om at ændre kost- og træningsvaner, så de blev langtidsholdbare.

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at forløbet ikke var hårdt, og at jeg ikke i perioder mistede motivationen, men her var resultaterne af aktivitetsmålingerne en stor hjælp.

Jeg havde to forskellige målinger: Èn hvor jeg var meget aktiv, og én hvor jeg var langt mindre aktiv. Målingerne var en øjenåbner og viste mig sort på hvidt, hvor mange ekstra kalorier jeg kan indtage, når jeg er aktiv.

Fem ting som jeg tager med mig efter Boot Campen:

  1. Dit daglige indtag skal være mindre end dit daglige forbrug for at tabe sig (banalt, I know)
  2. Vær bevidst om det du indtager og nyd det
  3. Tyg langsomt og mærk efter hvornår mæthedsfornemmelsen indtræder (det er faktisk ok at levne)
  4. Intervaltræning er vejen frem (tænk ikke så meget på dit BMI, men mere på dit kondital)
  5. De ”små” ting tæller (såsom gåturen til og fra arbejde og at tage trappen i stedet for elevatoren)

Held og lykke med din Boot Camp 😉