Vægttab – spis almindelig mad i de rigtige mængder

Alle der ønsker at tabe sig tænker at nu skal de spise noget andet end de gør. Det er på sin vis meget logisk, men bare ikke altid tilfældet. Jeg har flere i forløb, hvor årsagen til at de har taget på er:

  • De snacker – dvs. det som indtaget mellem de rigtige måltider.
  • At de bevæger sig for lidt. Og når jeg skriver for lidt, så er det under 10.000 skridt per dag og ikke noget decideret træning i form af fitness, tennis eller lignende.
  • Og den sidst pointe at der ofte indtages to portioner af den rigtige mad. Og den kan være noget så sund, men hvis den anden portion ikke forbrændes vil du tage på.

En af de kvinder jeg har i forløb har tabt sig 3 kg på 14 dage udelukkende ved at spise efter tallerkenmodellen. Hun har som sådan ikke spist andet mad med sin familie end hun plejer. Men hun har ikke snacket – hverken nødder, frugt, slik eller chokolade. Og dernæst har hun kun spist en portion. Som hun beskriver har det været en lettelse for hun troede hun skulle til at spise noget helt andet mad. Og lave andet mad end til familien. Og som sagt er den afgørende nøgle til hendes vægttab at hun kun har spist en portion i stedet for to. Nogle gange ligger nøglen til succes tæt på dig. Det er ikke altid det er så svært.

 

Skriv en kommentar

Din email bliver aldrig delt eller videresendt.
Udfyld både navn og email.