Kost

Her kommer lige et indlæg mere omkring fiskeolie. Og lover det bliver det sidste i den her omgang:) Det sidste spørgsmål, der er relevante når vi taler fiskeolie er mængden.  Svaret er som følger:

Med Nordic Naturals (den jeg anbefaler), som er så opkoncenteret, plejer jeg at sige at man skal tage en til to skefulde dagligt. Tag gerne to spsk. i perioder hvor man er stresset, små-skrænter, har ømme led osv. og så nøjes med 1 spsk. i de gode perioder. Tager man en billigere variation, bør man tage 2 spsk. for de lidt billigere har ikke den samme fine sammensætning. Den forskning der er lavet, ligger et sted mellem 1-2 af den gode sammensætning.

Vil du gerne strutte af sundhed, kan du sagtens tage 2 spsk. dagligt.
Selv tager jeg i perioder kun 1 spsk. og andre perioder 2 spsk. Og ny forskning viser, at det også er gavnligt, når man er gravid, så har også taget det under min graviditet.

4 Comments

  1. Kære Lulu,

    Tak for din besked.

    Vi anbefaler Nordic Naturals i flydende form.

    Kærlig hilsen

    Lotte

  2. Hej Lotte,
    Tager olie fra NN, men er i tvivl om dosis… På flasken står 1-2 tsk og du skriver spiseskeer? Hvis det er olien på billedet med tilsat D-vitamin, får man så ikke alt for meget D-vitamin?. Aj det er lidt en jungle… KH Maj-Britt

  3. NN fiskeolie. Du kan roligt tage 1-2 spsk. uden at bekymre dig om indholdet af D-vitamin. I øjeblikket tales der meget om, blandt forskerer i ernæringsverden, at niveauet skal sættes en del op, men kan bare ikke blive enig om hvor højt op. Nogle mener at det blot skal stige til 20 mg dagligt mens andre tale om helt op til 100 mg. Så tage du roligt 1-2 spsk. dagligt.

    Kh Lotte

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment