Efter fødsel 8 uger

Skærmbillede 2018-04-11 kl. 13.41.05

Den 22. september udkommer min bog ”Sund gravid – 9 måneder før – 9 måneder efter”. For 15 år siden udgav jeg også en graviditets- og efterfødselsbog. Dengang var jeg gravid med mit første barn Jasmin. 5 år senere var jeg gravid med Benjamin, mit barn nummer to, og bogen blev genoptrykt. Og ja, 9 år senere kom Sebastian - barn nummer 3 - og nu har jeg skrevet en helt ny bog. Jeg har fået mine 3 børn over flere år, og den sidste i en sen alder. Sådan har mit liv artet sig. Det handler bogen ikke om.

Bogen handler derimod om, hvordan du skræddersyer din træning, så den tilpasses din gravide krop, og ikke mindst, hvordan du sikkert og effektivt genvinder din form efterfølgende. Alt sammen tilpasset til din gravide krop og efterfølgende de særlige behov din krop har, når du lige er blevet mor.

Udgangspunktet er mine 25 års erfaringer med træning af kvindekroppen – andres og min egen – kombineret med et solidt videnskabeligt fundament. Og sidst, men ikke mindst med Danmarks dygtigste læge indenfor området graviditet og motion, Professor Bente Klarlund, der sikrer dig validiteten af bogens indhold og anvisninger.

Efter nu at have født 3 børn, læst og studeret yderligere i de forgange år og ikke mindst have hjulpet et hav af kvinder til effektivt og sikkert at genvinde deres styrke og udseende, kan jeg garantere, at øvelserne og rådene i bogen her vil hjælpe dig sundt og sikkert igennem din graviditet og efterfølgende hjælpe dig til en flot mave, runde baller og en stærk bækkenbund og ryg.

Som hyldest til den kommende bog har jeg udviklet et 8 ugers trænings- og kostforløb til dig, som lige har født eller som ikke er kommet i gang siden du fødte sidst. 8 uger, som starter ud med en times teoretisk gennemgang af, hvordan du bedst træner og genoptræner din krop efter at have været gravid. Fokusområder er bækkenbund, mave og ryg, og det overordnede mål er en sund og stærk mor-krop med udgangspunkt i din personlige målsætning. Den indledende introduktion følges op med en time mere i gruppen, når I er halvvejs i forløbet.

Ud over de to gruppemøder med undervisning i efterfødselstræning og kost skal alle deltagere igennem en personlig test, der danner grundlag for dine 2 personlige træningsprogrammer samt hjemmeøvelser. Under den personlige test ser vi på evt. kejsersnit, delte mavemuskler og andre forhold, der har indvirkning på indholdet i dit personlige træningsprogram. Som en del af testen indgår vores døgnrytme måling – 24 timer. 24 Timer er bygget op omkring en måler, du har på armen i 3-4 dage inden dit første møde med mig. Måleren registrerer præcist din søvn (nok mere din babys) og dit aktivitetsniveau, og denne data bruges til at skræddersy dit forløb og give dig konkrete råd til, hvordan du bedst muligt kan optimere både din søvn og bevægelse med udgangspunkt i livet som nybagt mor.

Som opfølgning på test og de personlige træningsprogrammer, som jeg udvikler til dig, får du i alt 4 timers supervision – 2 timer efter hvert program hos personlig træner og afspændingspædagog Mai Kristine Høst, hvormed vi sikrer os, at din teknik generelt og specielt af mave og bækkenbund er optimal.

Kostvejledningen er personlig og består af, at du i 6 af forløbets 8 uger løbende over dagen sender mig mms’er af, hvad du spiser. Du vil i bytte for dine madbilleder få lige så løbende feedback fra mig og opdateringer på din strategi, eks. ’Der mangler proteiner på din tallerken’, helt forenklet sagt. Det betyder, at du vil blive holdt på sporet – og til ilden – hele tiden. Og det er med helt almindelig mad, der passer ind i din hverdag som mor

Hold opstart: Mandag den 24 september

Andet gruppemøde er mandag den 24. oktober.
Med hjem får du også min bog ”Sund gravid – 9 måneder før og 9 måneder efter.”

Pris: 11.400 kr.

Ønsker du at blive medlem i Arndal og træne hos os ud over de inkluderede supervisionstimer, får du medlemskab til din 8 ugers efterfødselsprogram til en tillægspris på 2.400 kr. (normalpris. 3.600 kr.)