Body Boot CampInformationKostTræning

Jeg hører ofte inaktive dage som undskyldning for, at man tager på i vægt. Det kan være projekter, højtider eller sygdom, hvor bevægelsen næsten er lig nul. Nu er det ikke forbi jeg på nogen måde anbefaler at du er inaktiv – tværdigtmod. Dit energiindtag skal passe til dit energiforbrug. Og har du dage uden bevægelse kan det godt lade sig gøre ikke at tage på i vægt, hvis mængden af mad du indtager er mindre eller lig med mængden af forbrændt energi, hvilket på inaktive dage mere eller mindre svarer til dit basale stofskifte.

 

I mellem jul og nytår var jeg syg en dag. Mine børn havde været syge på skift i sammenlagt 5 uger og havde en dag, hvor jeg lå på langs med influenza symptomer. Når man har det skidt er det ikke nødvendigvis grønsager man har lyst til. For at komme med et konkret eksempel kommer her hvad jeg spiste den dag. Morgenmad var: 2 æg og en skive ristet brød (fiber toast) med smør og honning. = 331,6 kalorier. Frokost: En skive ristet toastbrød med en skive ost og en skive skinke = 139 kalorier. Til aften:En skive rugbrød - fuldkorn fra lagkagehuset - med smør og godt med appelsin marmelade + et glas juice. =313 kalorier. Sammenlagt giver det ca. i alt. 783,6 kalorier, hvilket reelt er under mit basale stofskifte. Så selv om jeg lå på sofaen hele dagen og så film betød det ikke energi på varelageret = fedtdepoterne.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment