Body Boot CampKostOpskrifter

Ja, du læste rigtigt. Har lige sendt dette billede til en af de kvinder jeg vejleder. Hun skriver hun kan mærke at protein fra morgenstunden lægger en rigtig god bund. Læs: At hun er mæt i lang tid. Og det er korrekt. Det er netop fordelen ved at få proteinerne ind fra morgenstunden. Proteiner fra yoghurt og skyr er rigtig gode, men de mætter mindre end eksempelvis en omelet. Jeg anbefaler skyr og yoghurt natural med frugt til dem som ikke har den store sult fra morgenstunden.

Kvinden skriver, at hun ikke er så meget for "protein-smagen" fra morgenstunden. At hun ikke kan lide smagen af kød, da det for hende normalt er noget man kun spiser til frokost eller aftensmad.

Mit forslag med æg og banan er et super godt forslag til, hvordan du både kan få protein og undgå "smagen af kød" - som hun skriver.

Mos en halv eller hel banan. Rør den godt sammen med 2-3 æg og steg det på panden i lidt smør. Evt. kan du tilføje en spiseske fuldkorsris- eller boghvedemel. Det gør dem mere pandekageagtige. Bruger disse melsorter, forbi det giver den bedste smag. Ikke fordi jeg er bange for gluten. Tilføj lidt frisk frugt i form af bær, melon, kiwifrugt eller vindruer. Det smager fantastisk. Det er sødt og sundt. Og så har du fået dagens anbefalede to stykker frugt. Evt. kan du supplere med et par gulerødder, hvis du vil have de mættende fibre.

Jeg har i dag lavet dem i en pandekage form - så mange små pandekager. Det elsker mine børn. Og gør det også, når jeg laver brunch.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment