Kost

IMG_3930 IMG_3925 IMG_3926

Start din uge ud med omgang inspiration! Det gør vi med hjælp fra en flittig bootcamp deltager!

Morgenmad er en omgang skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn.

Frokosten er her høj på D-vitamin fra ægget, og udgør sammen med serrano skinken proteinkilden i dette måltid. Herudover er der B-vitaminer, jern, fosfor, zink, selen og krom i det fra animalske. Fra den røde peber, broccoli og den lille stykke bladsellei, får du uopløselig kostfibre, som sammen med proteinerne styrker din mæthed.
Den primære funktion af disse vitaminer og mineraler er at sikre balancen i immunforsvaret, omsætning af protein, kulhydrat og fedt så de kan bruges som energi for vores celler, dannelse af hormoner og hindring af celle ødelæggelse.
De gode fedtstoffer finder du her i pestoen, som indeholder parmesanost, olivenolie og pinjekerne eller mandler (alt efter hvordan pesto er lavet). Fødevare med gode fedtstoffer er også en god kilde af e vitamin.

Til aftensmad bliver der serveret hvidkål og tomater, som din fordøjelse bliver glad for og din mæthedsfornemmelse bliver styrket af. Sammen med disse skønne grøntsager, ser du en stykke protein i form af lam. Dejligt og nemt til denne forårsaften!

 

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment