Kost

IMG_3924 IMG_3921 IMG_3923

Glædelig mors dag til alle mødrene, håber I blev forkælet af jeres børn i går!
I dag er det mandag, og tid til inspiration! Den gode bootcamper har forkælet sig selv med god omgang kost.

Morgenmaden er en dejlig blanding af skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn.

Frokosten har været sundhed på farten - protein fra et magert stykke kød som kylling, der giver dig en god mæthed. Kyllingen er blandet sammen med en simpel salat med tomater. Salaten er nok vandholdig, men giver dig stadig nogle fibre, som sammen med kylling også hjælper på din mæthed.

Aftensmaden er igen et proteinholdigt stykke kylling. Hertil er der peberfrugt med avokado, blandet med en dressing af olie og eddike. Fra olien og avokado får du umættede fedtsyrer og E-vitamin, som specielt din hud er glad for. Peberfrugten og hvidkålen, som ligger under kyllingen, er gode mod din fordøjelse.

 

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment