Kost

IMG_3920 IMG_3918 IMG_3919SÅ er det mandag, og det er maj måned! Vi velkommer den med lidt kost inspiration fra en hårdarbejdende bootcamper.
Morgenmad som bestod af skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn.
Ved siden har vi to gulerødder, med dine øjne bliver glade for da er fyldt med A vitamin som styrker synet.

Frokosten er denne dag en klassiker, en rugbrød med gode fibre og kulhydrater til at give din krop energi, med et stykke ost der tilfører mineraler i form af natrium, calcium og fosfor, som bruges til at opbygge en del af vores DNA og nedbryder sukker til energi. Og hvis man er glad for ost, giver den en glædelig balance med sit fedt.
Peberfrugten bidrager med uopløselige fibre og A-vitaminer.

Til aftenmaden får denne bootcamper noget vi sjældent ser hos hende - nemlig rødt kød. Rødt kød har et højere indhold af kolesterol end f.eks Kylling. Kolesterol er et fedtstof, og er noget du skal passe på med at spise for meget af, fordi det ikke er godt for dine åre, men samtidigt er det også nødvendigt for dig. Den røde bøf skal der dog også være plads til, og er proteinkilden på denne tallerken. Til bøffen er der en frisk salat som er god sammen med, hvis det handler om kalorier og fedt mængden i måltidet.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment