Kost

IMG_3917 IMG_3912 IMG_3915Endnu en uge er kommet i denne april måned, og det er da skønt. Ugen starter hos os i Arndal, med fine kostbilleder fra en dygtig Bootcamper;
Morgenmad bestod denne morgen af skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn. Til den flotte mørkeblå farve fra blåbærene, ligger der nogle saftige gulerødder, som giver dig A-vitamin som er godt for dine øjne, din celler og modvirker tør hud.

Til denne frokost er det de røde og grønne farver der præger tallerkenen. Og den viser det ikke behøver at være fancy for at være sundt. Her får du umættet fedt, som vi er glade for, fra avocadoen, samt E-vitamin. Herudover giver peberfrugten og tomaterne bla. A-vitamin og kalium som dine celler og immunforsvar bliver glade for. Protein her til frokosten er nogle gode stykker serrano skinke.

Aftensmaden er en smuk en af slagsen, med sin råkostsalat af rødkål og gulerødder - haps for gode fibre som hjælper på din fordøjelse og mæthed. De fire stykker mørbrad er proteinkilden her, og medbringer mineraler som magnesium, der vigtig for at dit stofskifte fungerer og kalium der f.eks styrker opbygning af dine muskler.

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment