Kost

IMG_3896 IMG_3890 IMG_3891

Så er det blevet inspirations tid. Mandag er  lig med en ny uge, og en frisk start. En boot camper, deler eksempler på sin kost, som har hjulpet hende til gode resultater.

Morgenmaden som bestod af skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn.
Ved siden af skålen er der tre figner, som runder morgenmaden med at fylde dig med fibre.

Frokosten denne dag, består af en del protein til at gøre dig mæt, og fra æggende og laksen, får du også en god kilde af D-vitamin, B-vitaminer, jern, fosfor, zink, selen og krom. Ved siden af er der en klat skyr, bønnepasta med ærter og fem cherrytomater. Udover at laksen bidrager til gode fedtsyre, gør den pesto som er på bønnepastaen det også. Her får du fedtstoffer fra olienolien, parmasannosten og nødder/kerneerne. Cherrytomaterne og ærterne giver dig en frisk og vitaminer i form af A-vitamin,  C-vitamin og kalcium, ærter har et højt indhold af uopløselig fibre.

Aftensmad
Den kære Boot camper, har fyldt tallerkenen med fiberrige grøntsager i form af dampede broccoli og tomater. Proteinkilden kommer i en mager format i form af kylling. Og fedtet bliver tilføjet ved en god mayonnaise, som kommer fra olien i den. En masse af godt til din krop på denne tallerken!

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment