Kost

IMG_3938 IMG_3934 IMG_3936Endnu en mandag er kommet, og det er den sidste inden vi træder ind i juni måned! Sikke tiden går - I anledningen af en ny uge, lader vi inspirationen flyde med billeder fra den succesfulde bootcampers kostdagbog
Morgenmaden bestod af skyr med havregryn og blåbær.
Skyr har et højt protein, A, B vitaminer, zink, selenium, magnesium, calcium, jod og fosfor
Blåbærerne er gode med deres E (antioxidant), C vitamin og opløselige kostfibre (opløselige kostfibre betyder at de kan binde vand, som så danner en form for gele. Dette gør at maden kommer til at fylde mere og tømningsprocessen vare i længere tid)
Havregryns primære vitaminer er B2, 3 og 6, E, K, folsyre, pantotensyre, uopløselige kostfibre (uopløselige kostfibre suger vandet til sig, dette resultere i at fibrene er længere tid om at passere tarmen, dette har stor gavne for fordøjelsen) og kulhydrat i form af fuldkorn.
Sammen med det er der skål med lidt blandet grønt, så dagen starter super ud med at energiniveauet og fordøjelse i gang på.
Kombination af vitaminer og mineraler, har en indvirkning på kroppens generelle funktion i form af celler, vedligeholdes af immunforsvar, styrke til knogler og stabilisering af energi.

Frokosten er en klat tunsalat og et æg høj på D-vitamin udgør proteinkilden i dette måltid. Herudover er der B-vitaminer, jern, fosfor, zink, selen og krom i. Peberfrugten giver dig A-vitaminer, som er godt ved din syn, hvor agurken er meget vandholdig og giver dig mineraler som hjælper med at opbygge dine celler, dit immunforsvar og meget andet godt.

I Aftensmaden er der et sjældent syn hos denne bootcamper - nemlig rødt kød. Rødt kød har et højere indhold af kolesterol end f.eks Kylling. Kolesterol er et fedtstof, og er noget du skal passe på med at spise for meget af, fordi det ikke er godt for dine åre, men samtidtigt er det også vigtig for din krop. Til bøffen er der en frisk salat som er god sammen med, hvis det handler om kalorier og fedt mængden i måltidet. I salaten er der balancet pinjekerner, som giver dig gode fedtstoffer og E-vitamin

 

 

Skriv et svar

Your email address will not be published.

Post comment